Co to jest uśpienia… i dlaczego to robimy?

Spędzamy około 8 godzin w dzień, 56 godzin w tydzień, 240 godzin w miesiąc i 2920 godziny w rok robi to … to prawda … spania. Mamy podobno spędzić jedną trzecią naszego życia nic nie robić. Ale sen jest naprawdę nic nie robi? Na to wygląda … nasze oczy są zamknięte, nasze mięśnie są rozluźnione, nasz oddech jest regularny, a nie reaguje na dźwięk i światło. Jeśli spojrzeć na to, co dzieje się wewnątrz mózgu, jednak można znaleźć całkiem inną sytuację – mózg jest bardzo aktywny. Robisz coś!

sleepy44Naukowcy mogą rejestrować aktywność mózgu poprzez dołączenie elektrod do skóry głowy, a następnie połączenie tych elektrod do urządzenia zwanego elektroencefalograf. Encephalogram (lub EEG) jest zapis aktywności mózgu nagranego za pomocą tego urządzenia. Faliste linie z EEG są tym, co większość ludzi wie, jak “fale mózgowe”.

Fazy snu

sleepy2Snu następuje regularny cykl każdej nocy.Wzoru EEG zmienia się w przewidywalny sposób, kilka razy w ciągu jednego okresu snu. Istnieją dwa podstawowe rodzaje snu: Rapid Eye Movement (REM) i non-REM (rapid) NREM snu. (REM jest czasem nazywany “sen paradoksalny.”) Niemowlęta spędzają około 50% czasu snu NREM i 50% w fazie REM. Dorośli spędzają około 20% czasu snu w REM i 80% w NREM snu.

Starsi ludzie spędzają mniej niż 15% ich czasu snu w fazie REM.

rem

remeyesLinie te stanowią EEG (elektroencefalogram), który przedstawia zapis aktywności mózgu; EMG (elektromiogram) pokazuje aktywność mięśni; EOG (electroculogram) pokazuje ruchy oczu. Spójrz na różnice w EEG, EMG i EOG w czasie snu REM, budząc (Rapid Eye Movement uśpienia) i NREM snu.sleepy1

Większość śnienie występuje w fazie REM. Podczas snu REM, oczy danej osoby przechodzić szybko. Naukowcy odkryli to podczas snu obudził ludzi się one w fazie REM. Często, kiedy ludzie w fazie REM obudzić, mówią, że były one tylko marzyć.Wzór EEG w czasie snu REM jest podobny do wzorca EEG, gdy ludzie nie śpią. Jednak aktywność mięśni jest bardzo cichy w czasie snu REM. Mięśnie są nieaktywne, aby uniemożliwić nam działając na nasze marzenia. Oznacza to również, że Lunatycy sleepy3nie znajdują się w fazie REM i nie działają na ich marzenia.

NREM snu jest rzeczywiście 4 różnych faz snu (etap 1, etap 2, 3 i Stage Stage 4) z różnych wzorów EEG. Etapy 3 i 4 są czasami nazywane slow wave sleep.

Etap

EEG Poziom
(Częstotliwość)
EEG Rozmiar
(Amplitude)
przebudzony

8-25 Hz

Nisko

1

6-8 Hz

Nisko

2

4-7 Hz
Okolicznościowy “wrzecion spania”
Okolicznościowy “K” kompleksy

Średni

3

1-3 Hz

Wysoki

4

Mniej niż 2 Hz

Wysoki

REM Więcej niż 10 Hz

Nisko

Podczas gdy śpimy, nasze mózgi są na kawałku “roller-coaster” poprzez różne etapy spania. Jak dryfować w sen, musimy najpierw podać Etap 1 sen. Po kilku minutach, zmiany EEG do etapu 2 spania, a następnie etap 3 spania, a następnie etap 4 snu. Następnie wracamy ponownie: etap 3, etap 2, a następnie okres snu REM… to jest to z powrotem na dół, a kopie zapasowe znowu, i znowu w dół… pojawi się obraz. Jak pokazano na rysunku poniżej, w czasie 8 godzin snu, cykle mózgu przez te etapy około 4-5 razy.
ssleep

Związane z wiekiem zmiany w całkowitej ilości snu i REM

sleeptot remtot
Dane z Roffwarg et al., Osobniczego rozwoju człowieka cyklu sen-marzenie, Science, 152:604-619, 1966

Sen zmienia się z wiekiem. Jak pokazano w dwóch wykresów powyżej, dzieci spędzają więcej czasu na sen i spędzić większy odsetek spania w fazie REM w porównaniu z czasami starszych dzieci i dorosłych. Na przykład, noworodki spania około 16 godzin dziennie i spędzić około 50% tego czasu w fazie REM. Starsi ludzie (50-85 lat) spania tylko 5.75-6 godzin dziennie i spędzić 13.8-15% tego czasu w fazie REM.

Jak można się spodziewać, jak dzieci rosną, spędzają mniej czasu na sen w ciągu dnia.Poniższy wykres pokazuje, jak w ciągu dnia i nocnych zmian czasu spania wraz z wiekiem.

agesleep
Dane z Howard, B.J. i Wong, J Zaburzeń snu, Pediatrics in Review, 22:327-341, 2001.

Wiedziałeś?

zzzCzy kiedykolwiek myślałeś o tym, jak dużo snu i marzeń? “Średnia” ludzka śpi około 8 godzin dziennie. To jedna trzecia życia! Innymi słowy, można spać przez około 122 dni w każdym roku. A 75-letnia osoba spędził w sumie około 25 lat śpi. Istnieje szeroki zakres w kwocie czasu spędzają spanie różne zwierzęta.

sleepyd1Jak na śni … wchodzimy snu REM o 5 razy w średnim okresie 8 godzin snu. Jeśli założymy, że śnimy podczas każdego z tych okresów REM, a następnie w ciągu jednego roku, będziemy mieli 1825 marzenia! Oczywiście, że nie pamiętam wszystkich tych marzeń. A 75-letnia osoba ma około 136.875 marzenia!

Dlaczego spać?

dragonfDlaczego w ogóle spać? Wygląda na to, jak duże straty czasu. Pomyśl o wszystko, co może robić, jeśli nie spać. Niemniej jednak, sen wydaje się być konieczna. Istnieje ciągła debata o tym, dlaczego śpimy. Dlaczego większość zwierząt śpią? Jak dużo snu jest wymagane?

Większość “wyższe” zwierzęta pojawiają się spać w jakiejś części dnia i/lub wieczorem. – Są ciche; spoczywają; nie poruszają. Naukowcy zapisane wzorce EEG snu, podobnie jak u ptaków, gadów i ssaków, ale nie jest jasne, czy owady i inne bezkręgowce również spać.

Nikt nie wie na pewno, dlaczego śpimy, ale tutaj są dwa podstawowe teorie:

  1. Sen ma regenerujący funkcji.
  2. Sen posiada funkcję adaptacyjną.

Sen jako proces regenerujący

ideamanTeoria ta sugeruje, że sen sen pomaga organizmowi odzyskać od wszystkich prac to miało miejsce, gdy zwierzę nie śpi. Eksperymenty pokazały, że więcej wysiłku fizycznego czy zwierzę, jeszcze NREM zwierzę ma. Ponadto, jeśli ludzie są pozbawieni NREM przez budząc je za każdym razem dostać się do etapu 4 snu, a potem narzekają, że jest fizycznie zmęczony. Jeśli ludzie są pozbawieni snu REM przez budząc je za każdym razem mieć REM wzory typu EEG, mogą dostać niespokojny i rozdrażniony. Jeśli zwierzęta są pozbawione REM na kilka dni, a następnie pozostawiono, aby uzyskać spokojny okres snu, zwierzęta przejdzie do “odbicia REM” – to jest, gdy okresy REM snu stanie się częściej i na dłużej niż normalnie. Snu również uważa się za ważną dla pamięci i uczenia się.

Sen jako proces adaptacyjnym

Snu może opracowany ze względu na konieczność ochrony zwierząt siebie. Na przykład, niektóre zwierzęta szukać pokarmu i wody, w czasie dnia, ponieważ łatwiej jest zobaczyć, kiedy znajduje się słońce. Gdy jest ciemno, to jest najlepsze dla tych zwierząt, aby oszczędzać energię, uniknąć jeść, i uniknąć upadku w przepaść, że nie można zobaczyć. To ciekawe, które zwierzęta spać najbardziej i które spać najmniej. W ogóle, zwierzęta, które służą jako pokarm dla innych zwierząt śpią najmniej.

writtop Najciekawsze z National Sleep Foundation 2001 Sleep in America sondażu telefonicznego z 1004 dorosłych:

  • 63% ankietowanych dorosłych dostać mniej niż zalecane osiem godzin snu na dobę; 31% dostać mniej niż siedem godzin.
  • 40% ankietowanych dorosłych w raporcie US problemy z utrzymaniem zasnąć w ciągu dnia.
  • W ciągu ostatnich pięciu lat, ludzi w USA pracowali więcej i spali mniej.
  • Osiem na dziesięć osób mówi, że będą spać więcej, gdyby wiedzieli, że to poprawi ich zdrowie i pamięć.

Wiedziałeś?

sleep

  • Zaburzenia snu wpływają do 70 milionów osób w Stanach Zjednoczonych. To kosztuje około 100 miliardów dolarów rocznie w wypadkach, rachunki medyczne i stracił pracę. (Statystyki z mózgu Fakty, Society for Neuroscience, 2002)
  • Sleepwalking jest również znany jako “somnambulizm”; sleeptalking jest również znany jako “somniloquy”.
2do Spróbuj tych eksperymentów spać na własną rękę.
Lubisz zagadki wyszukiwania słowa interaktywnych? Upewnij się, że Twoja przeglądarka jest “java-enabled” i spróbować tego:

Oni powiedzieli to!

said

“Early do łóżka i wcześnie wstać,
sprawia, że człowiek zdrowy, bogaty i mądry.”
— Benjamin Franklin, 1758 (in Poor Richard’s Almanack)“W lesie są piękne, ciemne i głębokie.
Ale mam zobowiązuje się do zachowania,
i wiele mil od snu mnie.”
— Robert Frost, 1923 (in Stopping By Woods On A Snowy Evening)“Sen jest lepiej niż medycyny.”
— Angielski przysłowie“Początek zdrowia jest sen.”
— Przysłowie irlandzkie“W śnie wszyscy jesteśmy równi.”
— Hiszpańskie przysłowie“Choroba i sen zachować daleko od siebie.”
— Welsh przysłowie

“Śnienie jedzenia nie zaspokoi głodu.”
— Przysłowie Afryki

“Sen jest nabyty nawyk. Komórki nie spać. Ryby pływać w wodzie przez całą noc. Nawet koń nie śpi. Człowiek nie potrzebuje snu.”
— Thomas Edison, wynalazca

“Nigdy nie używać budzika. Nie mogę się doczekać, aż pięć jestem w wojsku zawsze przed pobudką obudził. Nienawidzę śpi. To marnowanie czasu.”
— Isaac Asimov, pisarz science fiction

Original: http://faculty.washington.edu/chudler/sleep.html

Advertisements